Współcześnie prowadzenie przedsiębiorstwem coraz częściej jest związane z koniecznością zlecenia niektórych zadań innym wykonawcom projektu. Dotyczy to zarówno z kwestiami codziennymi, jak i z zadaniami oddalonymi w czasie. Raporty roczne są źródłem niepokoju dla licznych przedsiębiorstw. Ponad to nie każda placówka posiada w takim stopniu wykwalifikowanych pracowników, by profesjonalnie taki raport zinterpretować. Dlatego też coraz częściej firmy zdają się na pomoc agencji reklamowych w tej kwestii. Renomowane agencje reklamowe nie tylko podchodzą do każdego klienta w sposób indywidualny, ale również każdy strategiczny szkic stwarzają od zera. Nie inaczej dzieje się w przypadku raportów rocznych z działalności konkretnej firmy – zleceniodawcy. Raporty są z reguły konstruowane od podstaw, bez gotowych szablonów, z uwzględnieniem specyfiki konkretnego podmiotu. Zatrudniająca fachowców agencja reklamowa bierze pod uwagę także cel konstruowania takiego raportu, jego zastosowanie w praktyce. W procesie powoływania do istnienia raportu rocznego bardzo istotne są także regularne spotkania konsultacyjne z przedstawicielami danej firmy. Indywidualnie wykreowany raport przedstawia treści zarówno procentowe jak i odmienne w atrakcyjny, a równocześnie przejrzysty graficznie sposób. Różnego rodzaju badania otoczenia rynkowego są przy tym przygotowywane przez fachowców z branży marketingu. Oferta firmy, prezentacje produktu lub usługi, prezentacje wizerunkowe . Można zatem konstruktywnie zastosować się do nich w dalszych posunięciach przedsiębiorstwa, tak w aspekcie finansowym, jak i strategii ogólnych.